MUTSUZLUK OLUŞTURAN 'MUTLU AKÜ' BAYİSİNİ ‘ MUTLU AKÜ’ YE
DUYURMAK DİLEĞİYLE…
Gereğini yapıp yapmamak ticari gayelerini düşünenlerin işidir ona da bizler karışmıyoruz.
Bu olay kayıtlarımızda bulunan;
‘MUTLU AKÜ’ HAKKINDAKİ BİR TÜKETİCİ ŞİKAYETİNİN KAMUOYUNA YANSIMADIRI!
TÜKETİCİNİN ŞİKAYETİNDEN ALINTI:
2005 Yılında; Asya Motor'dan satın aldığım scotter 150 cc. lik motosikletimin üzerindeki 'YUASA' marka aküsüyle hiçbir sorun yaşamaksızın, 2012 yılına kadar geldim.
Bu tarihten sora akü marş basmakta zorlanıyordu. Bende yıllardır babamın otomobillerimden gelen güven ve müşteri alışkanlığımızla ilk aklıma gelen ve o inandığım, radyolarda yaptığı reklamlarını da çok severek dinlediğim marka olan, 'MUTLU' akü bayilerinden birisinin kapısını çaldım.
Mutlu Akü, bayisi bana Mutlu Akü, garantisi altında olmak üzere, motosiklet aküsünü 'GOLDEN ' adıyla üreterek sattığını beyan etti.
Ben yinede tereddüdüm gereği, akünün üzerinde hiç 'MUTLU AKÜ' ibaresi yok, ben bu duruma nasıl inanacağım dediğimde, 'MUTLU AKÜ' taahhüdünü kapsayan fabrika onaylı garanti belgesi vereceğini söyleyince bu güvensizliğim güvene dönüştü ve o günlerde piyasada 30-35 lira olan motosikletimin aküsünü, 'MUTLU AKÜ' güvencesindedir diye sanırım 50 lira + KDV ödeyerek bedeliyle nakit olarak satın aldım.
Satın aldığım akünün üzerinden 11 ay geçti ki, motorumun marşı basmamaya başladı, motor tamircisine ulaştırdığım motorumun tamircisi, aküsünü motordaki orijinal korunaklı yerinden çıkarttığında gördüğüm manzara çok ilginçti.
Motorumun aküsü, fiziki coğrafya haritası benzeri iniş çıkışlı şişliklerle şekil değiştirmiş, oldukça da şişmanlamıştı.
MOTOR TAMİRCİSİ GENELDE BU DURUMLAR, BİRKAÇ NEDENDEN OLUŞUR DEDİ VE BUNLARI BANA AÇIKLADI
1) Kaliteli akülerin içindeki kurşun plakalar kaliteli ve yeterlidir, kalitesiz olanların içinde ise bunun tersidir.
2) Kaliteli aküler en az beş yıl sorunsuz kullanılır, şarj-deşarj sorunu yaşatmazlar, kullanılan iç ve dış malzemeleri 1. sınıftır, taklit ya da Çin Malı olanlarda ise bu sorunlar sık sık yaşanır.
3) Konektör arızalıysa akünün şarjını bozarak arızalanmasına yardım eder, aküde kalitesiz olunca, bu durum daha da kısa sürede ortaya çıkar.
OTO ELEKTRİKÇİ KONNEKTÖRÜ ÖLÇTÜ VE SAĞLAM DEDİ AMA BAŞIMA GELENLER ÇOK İLGİNÇ.
Motosikletimin, konektör denilen parçasını ölçüm yaptı ve şarj için 13,6 volt elektrik sağladığını söyledi. (Belki bu ifadeleri ben anladığım dilde yazmış olabilirim)
Ancak: Elektrik Ustası sorunun motor kaynaklı olmadığını, akünün kalitesiz ve Çin malı olduğun ve hatta aynen onun söylemiyle: 'Bu akü piyasadaki Çin malı akülerden, 'MUTLU AKÜ' deyip iki katına vatandaşa satıyorlar' dedi.
Benim akü aldığım bayi, biz arızalı akü müşterilerimizi, Mersin'deki ana bayiimize gönderiyoruz diyerek, bana adres verdi ve aküyü oraya götürmemi, istedi.
Akü Mersin'deki belirtilen adresteki ana bayiine götürdüm.
'MUTLU AKÜ' BAYİİNDE BAYİNİN USTASI İLE ARAMIZDA GEÇEN KONUŞMALAR
USTA: Akün ölmüş. Bunun garantisi olmaz. Yenisini alacaksın.
BEN: Benim motorumu bakım yaptırdığım elektrik ustaları konektör diye bir şeyi ölçtü ve sağlam, sorun aküde dedi ama.
USTA: Senin yaşın kaç delikanlı, bize işimizi mi öğretiyorsun?
BEN: Ne münasebet, ben sadece bilinçli biri olarak durumu sorguluyorum ve garanti kapsamındaki haklarımı arıyorum.
USTA: Bu durum kullanıcı hatasıdır yapacak bir şey yok!
BEN : Yapmanız gerekenler olduğu için buraya geldim.
USTA: Boşu boşuna gelmişsin!
Aküyü biraz da kızgın bir ifade ile elime verdi.
Ben buranın sahibi ile yöneticisi ile görüşmek istiyorum, dediysem de beni dükkandan resmen dışarıya doğru yönlendirerek; görüşeceğin kişi bendim, görüştün bizi meşgul etme işimiz gücümüz var, elli liralık aküyle uğraşma git paşa paşa yenisini al.
Ne güzel ustanın sayesinde paşa da olabilmiştim artık.
Acaba: 'MUTLU AKÜ' paşası mı olacaktım ?...
Bana göre: Yani devamlı 'Türkiye'nin Aküsü Mutlu Akü diye reklamlarla kitlelerde güven sağlayan bu büyük kurumu küçük düşüncelerin, ticari menfaatlerin sahibi bir sözde, 'MUTLU AKÜ' ustası, 'MUTLU AKÜ' yü yok edip, silip süpürmüştü.
Bende kararlı ve bilinçli bir tüketici olarak akümün sorunundan çok bu kaba davranışların da mağduru olarak haklarımı ve sorunu, bulunduğumuz yerdeki 'Tüketiciyi Koruma Derneği'ne aksettirdim.
Yapılanları anlattım. Sanırım benim bu çok iyi niyetli yaklaşımım onlarda güven yaratmış olacak ki, biz bir telefonla arayalım ne diyecekler dediler ve aradılar yine o kişi telefona çıkmış olacak ki, o kişi tahminimce yine aynı şeyleri söylemiş ve yeni akü alacak o çocuk demiş. Çocuk dediği benim yani.
Ben: Görüntümde minyon küçük ve çelimsiz gösteriyor olabilirim ama, 26 yaşında, Üniversite mezunu, askerliğini yapmış bir sade insanım.
“TÜRKİYE’NİN TÜKETİCİ HATTI” OKURLARINA KÖŞEMİZDEN ‘ŞİKAYETÇİ MAĞDUR TÜKETİCİNİN YAZDIKLARI’ NI AKTARDIK.
‘TÖDEF’ Yurt geneli tüketici hakem heyetlerinde genellikle tüketiciler ile 'MUTLU AKÜ' arasındaki uyuşmazlıklarda, tüketiciler lehinde desteklerini vermekte olduğunu, görmekle birlikte gerek bizim kayıtlarımızda ve gerekse de internetteki şikayetler arasında da oldukça çok, 'MUTLU AKÜ' mağdurlarının da, olduğuna tanık olduk.
PEKİ BU ŞİKAYETÇİNİN ŞANSINA NE DEMELİ. 'MUTLU AKÜ' MAĞDURU BU GENCİN ŞİKAYETİNİN DEVAMINDA NELER OLDU ONU OKUMAYA DEVAM EDELİM.
Tesadüf bu ya, o günler bölgesel bir toplantı nedeniyle, 'TÖDEF' Tüketici Örgütleri ve Dernekleri Federasyonu Konvansiyon toplantısını Mersin- Adana ve Osmaniye’de yapmaktaydı.
'TÖDEF' Tüketici Örgütleri ve Dernekleri Federasyonu , Başkanı, Prof. Dr. Öner Samanlı’ da Mersin Örgütümüzü ziyarette bulunmaktaydı.
‘MUTLU AKÜ’ mağduru olduğunu iddia eden bu genç ve bilinçli tüketicinin şikayetini de bizzat dinlemiş oldular kendileri.
Gerçi hocamızın sık sık eğitimciliği için geldiği kentler arasında Mersin adına sık sık rastlarız. O da işin başkaca bir boyutu.
Şahsen örgütün genel sekreteri olarak benimde babadan ve Anakara’lılığımdan gelen bir alışkanlığım gereği, yıllardır bende akü aldığımda 'MUTLU AKÜ' ye itimat taşıyanlardanım.
'TÖDEF' Tüketici Örgütleri ve Dernekleri Federasyonu, Başkanı Prof. Öner Samanlı’da aynı görüşteler.
Hatta kendilerinden ilk ağızdan duyduğum sözleri de aktarmak bir haksızlığa taraf olmamak açısından önemli gibi . Nedir hocamızın söylemi? “Bu durum da kesinlikle bir iletişim sorunu var 50 liralık bir sorun için ve görünürde tüketicinin haklı olması muhtemel bir hususta, Mutlu Akü gibi yılların firmasının bir sorun değil de sorunu bayiinin ve/veya bayiinin ustasının ortaya koyabildiğini düşünmek isterim.”
'TÖDEF' TÜKETİCİ ÖRGÜTLERİ VE DERNEKLERİ FEDERASYONU;
Sayın hocamız çok tez canlıdır.
‘Bu şikayetin izin verirseniz birde ben mağduruymuşum gibi adrese gideyim bakalım bana nasıl davranacaklar’ dedi.
Hocamızı, 'MUTLU AKÜ' Mersin Ana Bayisinin bulunduğu adrese bir taksi ile yönlendirdik.
ŞİMDİ VE SONRASINI, TÜRKEYE’ MİZ ADINA ‘2011 DÜNYA'DA YILIN TÜKETİCİ DUAYENİ' SEÇİLMİŞ BULUNAN, 'TÖDEF' TÜKETİCİ ÖRGÜTLERİ VE DERNEKLERİ FEDERASYONU, BAŞKANI Prof. Dr. ÖNER SAMANLI’DAN AKTARALIM.
'MUTLU AKÜ' MERSİN ANA BAYİSİNDEKİ İZLENİMLERİM İLE İLGİLİ TUTANAK
Mersin – 27.04.2013
-Akü Bayisinde beni bir usta karşıladı. Güler yüzlüydü. Firmanın yetkilisi ile görüşmek istediğimi söyledim. İlla ki ne hakkında diyerek mevzuu öğrenmek istedi, bende akü hakkında dedim, ısrarcı olmam sonrasında beni iç kısımdaki bir bayanın odasına götürdü.
Bayanla, selamlaştıktan sonra, poşette ki aküyü çıkartıp masanın üstüne koydum.
Sorunu yaşayandan aldığım mağdurun bilgileri doğrultusunda dilimin döndüğünce sorunu aktardım.
Sayın bayanın ismini şu anda anımsayamadım, ben kendilerine kartvizitimi verdim ama kendileri bana teatide bulunmadılar.
Karşımda bulunan yetkili olduğu söylenilen bayan, bu akü şişmiş, şişmesinin nedeni aküden değil, diyerek anında teşhisini koydu.
Deneyimlere tabiî ki saygılı olmaktan yanayım. Ama bende bir örnek deneyimimi şimdi size başkaca bir örnekle izninizle göstermek istiyorum diyerek çantamda bulunan cep telefonuma ait benzer bir durumu dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.
Çantamda taşıdığım bir örnek olaydır ve zaman zaman yaşadığım bu örneği toplantılarda kamuoyuna aktarırım.
Bakınız şimdi elimde gördüğünüz 2 telefon bataryası da şişmiş ve şarjları da tutmuyor, ama bakınız şimdi kullanımımda olan telefonumdaki ise normal ve sorunsuz.
Şişmiş olan bataryalar yan sanayi (Çin Malı) denilen ve piyasada 10 liraya satılanlardan.
Peki şimdi telefonun üzerindeki nedir?
Nokia’nın ithalatı olan ve 25 liraya satın aldığım bataryadır. Bu şişen bataryalar 4-5 ayda bu hale geldiler ve onların fiyatları ise 7-8 lirasıdır.
Şu anda telefonumun üzerindeki batarya 9 aydır kullanımımdadır. Bu durum da şarj deşarj mevzuuna ilişkin bir örnek olsa gerek. Telefonun yetkili servisi bu telefon için tuttuğu tutanağa neler yazmıştı onu da size arz edeyim. ‘Şarj cihazından cihaza dengesiz ve yüksek voltaj akımı mevcuttur’ Bu örnekle size bir mesaj verebildim mi?
İşyerinde bulunduğumuz bayan fevkalade rahatsız ve önemsemez (Elli liralık bir işi için bir profesör gelmiş, şuna da bakın, gibi bakışları gözümün önünde) bakışlarıyla son noktayı koydular.
Madem ısrarcısınız, fabrikaya gönderirim, ama yine durum fark etmeyecektir. Kullanıcı hatası olarak sonuçlanacaktır.
Tutanak tutuldu, tarafımdan, tüketicinin hakları aleyhine olan maddeler arasına haklarımız mahfuz kalmak üzere ibaresi eklenerek, 'MUTLU AKÜ' Mersin Ana Bayisinin bulunduğu ilgili yere bırakıldı
'MUTLU AKÜ' MERSİN ANA BAYİSİNDEN GEÇİCİ KULLANIM İÇİN AKÜ TALEBİMİZ KABUL GÖRMEDİ.
**** Bu bağlamdaki konuşmalarımızı da aktarmakta yarar var. Bu örnek olayın dergimiz içinde editör tarafından dikkatle irdelenmesini rica ediyorum.
'MUTLU AKÜ' MERSİN ANA BAYİSİ İLE ARAMIZDAKİ KONUŞMALAR:
-Lütfen, motosiklet sahibinin bu süreçte kullanacağı bir geçici akü veriniz ki, mağdur okuluna, işine gidip gelsin.
-Öyle bir uygulamamız, motosikletler için yok, büyük araçlar için belki olabilir.
- Motosiklet aküsünü önemsemiyorsanız neden bu piyasada ürününüzü satıyorsunuz?
-Onu fabrikaya soracaksınız.
-Bu durum tüketici haklarına aykırı değil mi, mağduriyetin bedelle ilişiği yani küçüğü büyüğü olmaz ki.
-O zaman satın alırsınız, fabrika haklısınız derse bedeli iade ederiz.
-Benzer aküler şu an piyasada 35-40 liraymış bu akünün de üzerinde Mutlu Akü ifadeleri yada Mutlu güvencesindedir, garanti belgesi dışında yazmadığına göre böyle bir alışveriş mantıklı değil.
- O sizin bileceğiniz mesele.
- İyi günler !
- İyi günler !
Ek: Akü Hata Analiz Formu
Aslı firmaca alınan garanti belgesinin onaylı fotokopisi
Prof. Dr. Öner Samanlı
(İmza)
'TÖDEF' TÜKETİCİ ÖRGÜTLERİ VE DERNEKLERİ FEDERASYONU, GENEL SEKRETERİ OLARAK SORABİLİR MİYİM?
SONUÇ İTİBARIYLA: ‘ MUTLU AKÜ’ MUTLULUK MU MUTSUZLUKTAN MI YANA?
Benim kişisel kanaatimce, fabrika açısından Mutlu Akü mutluluk yaratır.
Yine benim kişisel kanaatim ve 15 yıllık insan ilişkilerinin deneyimli bir hocası olarak ise, Mutlu Akü'nün böyle bildiğim bildik, söylediklerimiz kesin, ne dersek o dur diye, hocamıza bir çay yada güler yüz ikramını bile yapmaktan imtina eden bayililerin
durumlarının yeniden gözden geçirmesi gereklidir.
MUTLU AKÜ, BU BİLİNÇLİ TÜKETİCİYİ FABRİKA OLARAK MAĞDUR EDECEK İSE SORUN DA DEĞİL.
Belki ‘Mutlu Akü’ içimden gelen sesi ve yılların isminin güvencesiyim diyecek bu örnek olaydaki durumu düzelterek ömür boyu akünüz benden diyerek ödüllendirebilecektir.
Öyle olması muhtemel olmasa da;
Biz. TÖDEF olarak bilinçli bu tüketiciye aküsünü başkaca bir firmadan satın alacağız.
Hem de motorunu ilk satın aldığında sorunsuz 6-7 yıl kullandığı kalite ve evsafta olanından.
Mutla Akü'nün aküsünü de, vitrinimizde kamuoyuna sergileyecek. ,üzerine de bir iki ifadeyi tabiî ki yazacağız.
Hadi bakalım, Mutlu Akü bayisinin, hemcinsim olan hanımefendisi şimdilik siz haklısınız…
MUTLU MU, MUTLU'SUZ MUYUZ EN KISA ZAMANDA BİLGİLENMEK ÜZERE...
Doç Dr. Semra Şahin
,'TÖDEF'
TÜKETİCİ ÖRGÜTLERİ VE DERNEKLERİ FEDERASYONU
Genel Sekreteri
Merhaba!
YanıtlaSilBen Edirne'den yazıyorum, Mimar ALi Osman KANER
Bu yaz temmuz ayında resimde görünen bu akünün aynısından ben de satın aldım ve kullanıyorum.
Motorumu fazla da kullandığım yok, belkide bu yüzdendir sorun yaşamadım. Bu aralar bir başka motoruma da yeni bir akü almak istiorum. Yine GOLDEN almayı düşünüyordum, net'te arama yaparken bu yazıyı buldum. Eh, artık bu olanları öğrendikten sonra herhalde MUTLU GOLDEN akü almak delilik olur. Delilik olur çünkü, ben bu kadar sakin davranamam bu aymaz insanlara. Bu yüzden de başım belaya girebilir...
Bu durumda tereddütsüz YUASA almaya karar verdim.
Yazıda emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Sevgiler.
Bende golden aldım ytx 30lbs çok geç şarj oluyo 30 per değil 5 amper gücü veriyor
YanıtlaSilGarantiden gelende aynı.
Yerli malı sadece vatandaşını kazıklamaj için vardır ülkemizde